23.8.08

輸得起

今天風暴來襲,偷來的一天假期,卻沒有睡意。在家整理,不知不覺地執拾了一天。廿多年的產業,廿多年的人生,原來不過如此。

執拾之間,突然感概起來。

雖非在此生,其實早就是個不折不扣的香港人了,雖說這個決定做得毫不猶豫,但說沒有一點思念,又怎可能。

很多朋友都問,你哪來的勇氣?

對呀,哪來的勇氣,我也不知道。

好多轉變的,沒有家人,朋友,無得Shopping,無得和朋友吹水玩樂,你會悶的,你會頂唔順的。

表面上,我嗤之以鼻;事實上,我真的不知道我會不會忍受不了。

那股推動力,其實只是心裡有個聲音說:「這是你必須做的。」

支持我,inspire我的,是Steve Jobs:

“Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma — which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. 

Everything else is secondary.”

那就去做吧,頭也不回地做吧。

趁我還輸得起。